Смотрели 155 раз155
Оставить
комментарий
0
как написать рекомендательное письмо

Потрібно написати рекомендаційний лист? 5 слушних порад!

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (1 оцінок, середне: 5.00 серед 5)
Loading...

Якщо ви вважаєте, що рекомендаційний лист – пережиток минулого, то серйозно помиляєтесь. Сьогодні при працевлаштуванні в гідні й великі компанії спеціалісти у сфері HR частіше за все запитують про те, чи є в наявності рекомендації з минулого місця роботи.

Це щось на кшталт доповнення/додатка до резюме, на яке обов’язково звертають увагу. Теоретично, саме воно повинно слугувати певним фактором, що підвищить шанси на працевлаштування. І якщо ви з якихось причин «по-доброму» розлучаєтесь зі своїм працівником і вас просять чи ви самі виявили таку ініціативу й хочете написати рекомендаційний лист, саме час дізнатися, як правильно це робити.


Важливо знати! Юридично такий документ ніякої сили не має. Для роботодавця це певний гарант того, що працівник справді працював у фірмі. Для самого шукача це не являє собою ніякого бонусу й навряд чи вплине на прийняття рішення на його користь.


как составить рекомендательное письмо

Скласти рекомендаційний лист дуже легко! Запам’ятайте, як він повинен виглядати!

 

  • • Віддайте перевагу діловому стилю та враховуйте саме професійні якості людини, для якої ви пишете лист. Це, звісно, добре, якщо ви з працівником ідеальний тандем на корпоративах і ваш колега виграє всі конкурси типу «хто більше вип’є» чи «лопнути кульку із закритими очима». Але навряд чи йому в перспективі знайти роботу мрії чи показати себе в хорошому світлі перед роботодавцем таким способом.
  • • Є вимоги зі звернення до людини, якщо мова йде про формальності, і про це не варто забувати, коли пишете лист. У документі (так-так, це документ) повинні бути присутні такі слова, як: колега, партнер, працівник тощо.
  • • Вам не потрібно бути письменником, використовувати якісь нестандартні й, тим більше, художні звороти. Все повинно бути чітко, за змістом, без води та якихось похвальних од. Рекомендаційні листи компанії частіше за все несуть шаблонний характер. Для спрощення життя, його варто дотримуватися. З іншого боку, якщо ви додасте щось від себе, а не обмежуватиметеся лише заїждженими фразами типу «дуже пунктуальний, найвідповідальніший, завжди в хорошому настрої й т. д.», це може зіграти в плюс.
  • • Щоби надати всій цій справі офіціозу, не забудьте про формальні атрибути на кшталт фірмового бланка компанії, а також про печатки, підпис того, хто писав і самого засновника/директора вашої компанії.

 

Час дізнатися, як написати рекомендаційний лист: полегшіть собі роботу

 

как пишется рекомендательное письмо

  1. 1. Варто запам’ятати, що абсолютно всі реквізити на фірмовому бланку компанії, що видає документ, обов’язкові. Далі йде зовсім «суха» інформація, яка розкриває суть кар’єри працівника у вашій фірмі. Ви пишете про те, коли був прийнятий чоловік на роботу, які обов’язки виконував. У разі, якщо в нього було підвищення чи навіть декілька, обов’язково потрібно уточнювати дати, а також перелік посадових обов’язків і сфер його компетенцій.
  2. 2. «Головне – результат. Робота не результат». Такі словоформи можна побачити мало чи не в кожній вакансії. Отож, будь-якого роботодавця зацікавлять успіхи спеціаліста, що претендує на ту чи іншу посаду. Для того, хто ніяк не зрозуміє, що таке рекомендаційний лист та яку роль він відіграє, ця частина буде найважчою. Для цього потрібно сісти разом із працівником, для якого все це робиться, і обговорити з ним, які саме успіхи, на його думку, потрібно обов’язково написати.
  3. 3. Найкращі професійні якості. Тут варто подумати про те, що справді відрізняє вашого колегу від інших. Можливо, він холерик і його тип темпераменту якраз до речі в тому виді діяльності, у якій він працював. Ймовірно, це йому допомагає швидко виконувати роботу, не втрачаючи в якості. Можливо, ваш уже екс-колега – чудовий критик, він уміє знайти недоліки там, де інші їх не бачать.
  4. 4. Особисті якості мають значення. У колективах часто переважають люди зі схожими наборами індивідуальних особистих якостей і часто вони мають принципове значення для роботодавця. Наприклад, людина завжди дороблює свою роботу, незважаючи на час, перш ніж піти додому. Чи працівник відрізняється залізними нервами, нічого не приймаючи на особистий рахунок, і мовчки доводить свою роботу до досконалості.
  5. 5. Ще один нюанс щодо того, як пишеться рекомендаційний лист! Обов’язково вказуйте причину звільнення. Якщо колега йде на власне бажання, важливо з’ясувати першопричину такого рішення. Частіше за все це фінансове питання, коли компанія просто не може платити працівникові більше за всю його роботу й набуті здібності, професійні навички. Але можуть бути й інші причини, такі, як реструктуризація, кінець проекту, зміна місця проживання тощо. Якщо ви пропустите цей пункт, нічого страшного не буде. Але краще, у такому разі, залишити свої контакти, щоби майбутній роботодавець міг з вами зв’язатися в майбутньому й уточнити деякі питання, які його можуть зацікавити.

 

написать рекомендательное письмо

 


Пам’ятайте! Досить затребуваний і доволі популярний зараз і такий формат, як рекомендаційний лист від клієнта. Це щось схоже на відгук, тільки на принципово іншому рівні. Можете самі попросити свого клієнта розгорнуто написати інформацію про вашу співпрацю. Якщо це фірма, просіть про те, щоби все було офіційно, гарно, на фірмовому бланку. Такий підхід викликатиме до вашої компанії ще більше довіри.


 

Вся інформація, що розкриває суть і зміст, а також що стосується того, як скласти рекомендаційний лист, розкрита. Варто пам’ятати про те, що в умовах сучасності немає ніяких суворих юридичних канонів і вимог. Тому пишеться рекомендація в довільній формі. Але враховувати вищезазначені рекомендації бажано. Крім того, що це, ймовірно, допоможе вашому екс-працівникові в пошуках нової роботи, сам лист і вас охарактеризує як професійну, компетентну особистість, що гідно займає свою посаду.